Aktualizacja z dnia 05.11.2020: poradnik dotyczy również klas 1-3 od 9 listopada 2020 r.
Drodzy Rodzice i Uczniowie,
w związku z rozpoczęciem nauki online klas 4-7 przesyłamy niezbędne informacje i zasady dotyczące uczestnictwa w zajęcia zdalnych.
Jak dołączyć do lekcji online?
1. Logujemy się do systemu Librus Synergia (za pomocą konta ucznia) i przechodzimy do zakładki „Terminarz”
2. Odszukujemy zajęcia, które zaraz się rozpoczną i klikamy „Dołącz”. Następnie potwierdzamy przejście do Google Meet.
3. Sprawdzamy, czy jesteśmy zalogowani na konto Google Workspace udostępnione przez szkołę – na komputerze ta informacja jest wyświetlana w prawym górnym rogu.
4. Sprawdzamy swoją kamerę oraz mikrofon i dołączamy do lekcji. W tym widoku możemy również „zamazać” tło na obrazie z kamery.
Kroki 2-4 powtarzamy w celu dołączenia do każdej kolejnej lekcji w terminarzu. W przypadku dwóch (lub więcej) takich samych lekcji w kolejności występowania jedna po drugiej nie musimy dołączać na nowo – nauczyciel poinformuje o przerwie.
Podczas lekcji prosimy o:
🎤 mówienie pojedynczo i nienadużywanie mikrofonu
🗣️ wykonywanie poleceń nauczyciela
📷 używanie kamery internetowej
📧 sprawdzanie maila szkolnego (Gmail) – mogą tam być wysyłane cenne informacje dotyczące lekcji, zwłaszcza w trakcie problemów z działaniem Librusa
🤝 wzajemną pomoc
W przypadku problemów z kontem Google, hasłem, dołączaniem i uczestnictwem w lekcji zachęcamy do kontaktu mailowego, telefonicznego, na Facebooku (Messenger) lub na czacie na żywo na stronie internetowej.