Drodzy Rodzice i Uczniowie,
żeby ułatwić rozwiązywanie problemów z lekcjami online przygotowaliśmy odpowiedzi na niektóre z pojawiających się pytań. Przypominamy, że w razie jakichkolwiek kłopotów jesteśmy dla Was dostępni na czacie (strona oraz Messenger), mailowo i telefonicznie. Do zobaczenia na kolejnych lekcjach online! 🙂
Problemy z dołączeniem:
- Pojawia się komunikat dot. wymaganej akceptacji przed dołączeniem.
Komunikat ten oznacza, że logują się Państwo z prywatnego konta Google. Żeby
dołączyć do lekcji prowadzonej w naszej szkole należy przełączyć się (w prawym
górnym rogu) na konto udostępnione przez szkołę. Dane dostępowe do tego konta
zostały wysłane w wiadomości na Librusie na koncie dziecka (nie rodzica). Tytuł tej
wiadomości zawiera frazę „G Suite”. W przypadku braku tych danych należy
skontaktować się z administratorem szkoły. - Po dołączeniu do lekcji nie ma na niej nikogo.
W takiej sytuacji należy upewnić się, że dołączyliśmy do poprawnej lekcji. Aktualny
dzień jest w terminarzu oznaczony kolorem ciemnoszarym. Jeżeli upewnimy się, że nie
ma np. innej, zdublowanej lekcji, przez którą można dołączyć, a na lekcji jest pusto to
prosimy o kontakt z nauczycielem lub administratorem szkoły. - Przy dołączeniu do lekcji wyświetla się błąd, ze link wygasnął.
Wystarczy zamknąć zakładkę z Google Meet i spróbować ponownie dołączyć. Jeśli się
to nie uda to prosimy o kontakt z nauczycielem, który wygeneruje nowy link do
spotkania. - W terminarzu są widoczne zdublowane lekcje/brakuje planowanych lekcji.
Nauczyciele planują lekcje z wyprzedzeniem, zwykle przynajmniej 1-dniowym. Jeżeli
w ciągu kilkunastu minut przed rozpoczęciem lekcji nie jest ona widoczna należy
wysłać wiadomość do nauczyciela. Jeżeli lekcji jest za dużo, tzn. widzimy kilka
zdublowanych wpisów to również bardzo prosimy o poinformowanie o tym
nauczyciela. Jednak w tej drugiej sytuacji zwykle któryś z linków „Dołącz” będzie
prowadzić do poprawnej lekcji. - Problem z Internetem/ze sprzętem w domu uniemożliwia udział w lekcji.
Tego typu problemy prosimy zgłaszać najszybciej jak to możliwe nauczycielowi lub
dyrekcji (przez Librusa, mailowo lub telefonicznie).
Problemy podczas lekcji:
- Nauczyciela słabo widać/słychać – dźwięk jest niewyraźny, obraz jest niskiej
rozdzielczości, zacina się itp.
W takiej sytuacji bardzo prosimy o zwrócenie uwagi nauczycielowi. Jeżeli nauczyciel
nie będzie w stanie usunąć usterki samodzielnie to wezwie szkolnego informatyka.
Prosimy również o poinformowanie dzieci, że mogą samodzielnie przekazywać takie
uwagi. Można je również zgłaszać bezpośrednio do administratora szkoły na Librusie.
Drugą możliwą przyczyną jest problem po stronie ucznia – proszę upewnić się, że
tylko nauczyciela słabo słychać. Jeżeli innych również to może to być np. problem z
połączeniem internetowym. - Mój obraz/dźwięk jest słabej jakości.
Jeżeli nasz sprzęt zapewnia wysoką jakość obrazu/dźwięku, a na lekcji wypada słabo
to sugerujemy kliknięcie trzech kropek w prawym górnym rogu i przejście do
ustawień. Tam w poszczególnych zakładkach możemy przełączyć mikrofon (np. z
wbudowanego na zewnętrzny) i zwiększyć jakość obrazu z 360p na 720p. - Kamera/mikrofon nie działają.
Należy kliknąć ikonkę kamery/mikrofonu (zwykle po lewej stronie pasku adresu w
przeglądarce) i upewnić się, że udzieliliśmy wszystkich zgód na korzystanie z
kamery/mikrofonu. Jeżeli wszystkie zgody są zaznaczone to być może zablokowaliśmy
dostęp za pomocą przycisku na klawiaturze (głównie w laptopach, zwykle na samej
górze). - Wyłączanie tła.
Jeżeli nie chcemy pokazywać wnętrza pomieszczenia to możemy wybrać dowolne tło.
Wystarczy kliknąć trzy kropki w prawym dolnym rogu i kliknąć „Zmień tło”.