Odpowiedzi na popularne pytania dot. nauki online

Drodzy Rodzice i Uczniowie,

żeby ułatwić rozwiązywanie problemów z lekcjami online przygotowaliśmy odpowiedzi na niektóre z pojawiających się pytań. Przypominamy, że w razie jakichkolwiek kłopotów jesteśmy dla Was dostępni na czacie (strona oraz Messenger), mailowo i telefonicznie. Do zobaczenia na kolejnych lekcjach online! 🙂

Problemy z dołączeniem:

  1.  Pojawia się komunikat dot. wymaganej akceptacji przed dołączeniem.
    Komunikat ten oznacza, że logują się Państwo z prywatnego konta Google. Żeby
    dołączyć do lekcji prowadzonej w naszej szkole należy przełączyć się (w prawym
    górnym rogu) na konto udostępnione przez szkołę. Dane dostępowe do tego konta
    zostały wysłane w wiadomości na Librusie na koncie dziecka (nie rodzica). Tytuł tej
    wiadomości zawiera frazę „G Suite”. W przypadku braku tych danych należy
    skontaktować się z administratorem szkoły.
  2. Po dołączeniu do lekcji nie ma na niej nikogo.
    W takiej sytuacji należy upewnić się, że dołączyliśmy do poprawnej lekcji. Aktualny
    dzień jest w terminarzu oznaczony kolorem ciemnoszarym. Jeżeli upewnimy się, że nie
    ma np. innej, zdublowanej lekcji, przez którą można dołączyć, a na lekcji jest pusto to
    prosimy o kontakt z nauczycielem lub administratorem szkoły.
  3. Przy dołączeniu do lekcji wyświetla się błąd, ze link wygasnął.
    Wystarczy zamknąć zakładkę z Google Meet i spróbować ponownie dołączyć. Jeśli się
    to nie uda to prosimy o kontakt z nauczycielem, który wygeneruje nowy link do
    spotkania.
  4. W terminarzu są widoczne zdublowane lekcje/brakuje planowanych lekcji.
    Nauczyciele planują lekcje z wyprzedzeniem, zwykle przynajmniej 1-dniowym. Jeżeli
    w ciągu kilkunastu minut przed rozpoczęciem lekcji nie jest ona widoczna należy
    wysłać wiadomość do nauczyciela. Jeżeli lekcji jest za dużo, tzn. widzimy kilka
    zdublowanych wpisów to również bardzo prosimy o poinformowanie o tym
    nauczyciela. Jednak w tej drugiej sytuacji zwykle któryś z linków „Dołącz” będzie
    prowadzić do poprawnej lekcji.
  5. Problem z Internetem/ze sprzętem w domu uniemożliwia udział w lekcji.
    Tego typu problemy prosimy zgłaszać najszybciej jak to możliwe nauczycielowi lub
    dyrekcji (przez Librusa, mailowo lub telefonicznie).

Problemy podczas lekcji:

  1. Nauczyciela słabo widać/słychać – dźwięk jest niewyraźny, obraz jest niskiej
    rozdzielczości, zacina się itp.
    W takiej sytuacji bardzo prosimy o zwrócenie uwagi nauczycielowi. Jeżeli nauczyciel
    nie będzie w stanie usunąć usterki samodzielnie to wezwie szkolnego informatyka.
    Prosimy również o poinformowanie dzieci, że mogą samodzielnie przekazywać takie
    uwagi. Można je również zgłaszać bezpośrednio do administratora szkoły na Librusie.
    Drugą możliwą przyczyną jest problem po stronie ucznia – proszę upewnić się, że
    tylko nauczyciela słabo słychać. Jeżeli innych również to może to być np. problem z
    połączeniem internetowym.
  2. Mój obraz/dźwięk jest słabej jakości.
    Jeżeli nasz sprzęt zapewnia wysoką jakość obrazu/dźwięku, a na lekcji wypada słabo
    to sugerujemy kliknięcie trzech kropek w prawym górnym rogu i przejście do
    ustawień. Tam w poszczególnych zakładkach możemy przełączyć mikrofon (np. z
    wbudowanego na zewnętrzny) i zwiększyć jakość obrazu z 360p na 720p.
  3. Kamera/mikrofon nie działają.
    Należy kliknąć ikonkę kamery/mikrofonu (zwykle po lewej stronie pasku adresu w
    przeglądarce) i upewnić się, że udzieliliśmy wszystkich zgód na korzystanie z
    kamery/mikrofonu. Jeżeli wszystkie zgody są zaznaczone to być może zablokowaliśmy
    dostęp za pomocą przycisku na klawiaturze (głównie w laptopach, zwykle na samej
    górze).
  4. Wyłączanie tła.
    Jeżeli nie chcemy pokazywać wnętrza pomieszczenia to możemy wybrać dowolne tło.
    Wystarczy kliknąć trzy kropki w prawym dolnym rogu i kliknąć „Zmień tło”.